LinkedIn on tänaseks kujunenud üheks juhtivaks platvormiks professionaalseks võrgustumiseks ja tööotsinguks. Üha enam inimesi kasutab LinkedIni selleks, et luua kontakte, tõsta oma nähtavust tööturul ning pakkuda oma oskusi ja teadmisi.
Kuid kuidas teha oma LinkedIn profiil tõeliselt silmapaistvaks, et see eristuks tuhandetest teistest profiilidest? Siin on mõned olulised sammud, mis aitavad teil oma LinkedIni kohalolekut tõhusalt optimeerida.
1. Professionaalne profiilifoto
Esmane mulje loeb ning see, kuidas teie profiilifoto mõjub, võib oluliselt mõjutada teiste soovi teiega ühendust luua. Veenduge, et teie foto oleks professionaalne, selge ja sobiks teie erialaga.
2. Pealkiri, mis haarab tähelepanu
Teie pealkiri on esimene asi, mida inimesed teie profiilil näevad. Lisage sinna oma ametinimetused, kuid olge ka loominguline ning kirjeldage, milliseid probleeme te suudate lahendada või kuidas te saate aidata teisi.
3. Veenev taustatekst (Summary)
Summary või taustatekst on teie võimalus rääkida rohkem endast, oma saavutustest ja eesmärkidest. Kasutage lühikest ja löövat teksti, mis haarab lugeja tähelepanu ning paneb teda tahtma teiega rohkem suhelda.
4. Lisa oskused ja kogemused
Täiendage oma profiili oskuste ja kogemustega, lisades olulised võtmesõnad. See aitab teil olla leitav, kui teatud oskusi otsitakse. Too esile oma eksperdi taset, tõestades seda erinevate litsentside ja sertifikaatidega.
Sinu oskusi on võimalik hinnata. Lase oma kontaktidel, keda Sa hästi tunned, oma oskusi kiitma. Selleks saavad nad endorse funktsiooni kasutada. NB! lase endorse võimalust kasutada neil kontaktidel, kel on samad oskused ja keda oled selle oskuse puhul kiitnud. See annab Sinu profiili usaldusväärsusele hoogu juurde.
5. Näited saavutustest ja projektidest
Ärge piirduge ainult töökogemuse loetlemisega, vaid lisage ka näiteid saavutustest ja projektidest, mille olete läbi viinud. See näitab teie võimekust ja tulemustele orienteeritust.
6. Aktiivne sisuloome ja -jagamine
LinkedIn on suurepärane koht, kus näidata oma teadmisi ja oskusi, jagades väärtuslikku sisu. Kirjutage artikleid, postitage huvitavaid linke ja jagage arvamusi, mis on seotud teie eriala või huvidega.
7. Rikkalikud meediumifailid
Kasutage ära LinkedIni võimalust lisada profiilile meediumifaile, näiteks artikleid, videoid või esitlusi. See aitab teie profiili mitmekesistada ning näidata oma teadmisi mitmel erineval viisil.
8. Ühenduste loomine
Otsige aktiivselt kontakte, kes on seotud teie valdkonna või huvidega. Ärge kartke küsida inimestelt ühenduse loomiseks, keda te hästi tunnete või kellega olete koos töötanud.
9. Profiili ajakohasena hoidmine
LinkedIn on dünaamiline keskkond ning teie profiil peaks peegeldama teie hetkeolukorda ja eesmärke. Hoidke profiili regulaarselt ajakohasena, lisades uusi kogemusi ja saavutusi.
10. Liitumine erialaste gruppidega
Liituge LinkedIni erialaste või huvigruppidega, kus saate suhelda teiste spetsialistidega, osaleda aruteludes ning jagada oma teadmisi ja kogemusi.
11. Soovitused ja soovituste küsimine
Paluge oma endistelt kolleegidelt ja koostööpartneritelt soovitusi, et tõsta oma usaldusväärsust ja professionaalset autoriteeti. Olge valmis andma soovitusi vastu.
12. Artiklite kirjutamine LinkedIn Publisheri kaudu
Kasutage LinkedIn Publisherit, et kirjutada artikleid oma eriala teemadel. See mitte ainult ei näita teie teadmisi, vaid suurendab ka teie profiili nähtavust.
13. Kasutage võtmesõnu
Kasutage oma profiilis ja postitustes asjakohaseid võtmesõnu, mis on seotud teie eriala ja huvidega. See aitab teil olla leitav, kui keegi otsib neid konkreetseid teemasid.
14. Lisa videokokkuvõte
Kui võimalik, lisage oma profiilile lühike videokokkuvõte endast, mis annab inimestele personaalsema ülevaate teie oskustest ja isiksusest.
15. Aktiivne suhtlus ja kaasamine
Ole aktiivne LinkedIn’is, vasta kiiresti sõnumitele, kaasa aruteludes ja “like”’i teiste postitusi. Näidake, et olete aktiivne ja huvitatud teiste tegevusest.
16. Osalege LinkedIn Live ülekannetel
Kui LinkedIn Live on saadaval, kaaluge selle kasutamist, et luua interaktiivne sisu ja suhelda otse oma võrgustikuga.
17. Profiililehtede lingid
Lisage profiilile linke teistele tööalastele saavutustele, portfooliole, veebisaitidele jms, et anda inimestele täielikum pilt teie tegevusest ja oskustest.
18. Kohandatud LinkedIn URL
Muutke oma LinkedIni URL-i nii, et see oleks professionaalne ja lühike. See muudab teie profiili veelgi hõlpsamini leitavaks.
19. Mõõda oma nähtavust
Kasutage LinkedIn Analyticsi, et mõõta oma profiili nähtavust ning analüüsida, millised tegevused toovad rohkem huvi ja kontakte.
20. Õpi ja kohandu
LinkedIn on dünaamiline platvorm, kus asjad võivad kiiresti muutuda. Õppige pidevalt uusi viise, kuidas oma profiili ja sisu optimeerida ning kohanduge vastavalt oma eesmärkidele ja turutingimustele.
Kokkuvõte
LinkedIn on võimas vahend oma professionaalse võrgustiku laiendamiseks ja nähtavuse suurendamiseks. Kasutage neid nõuandeid ja tehke oma LinkedIn profiil tõeliselt silmapaistvaks, et saaksite saavutada oma karjäärilised eesmärgid ning leida uusi võimalusi ja väljakutseid. Profiilid, kes on LinkedIn kasutamisel aktiivsed, jäävad potentsiaalsetele klientidele silma. Eestikeelse sisuga on aastaga võimalik orgaaniliselt +200 000 ulatuseni jõuda. See tähendab väga aktiivset LinkedIn kasutamist, mida rohkem inimesi teie töötajate profiile külastab, seda positiivsemat mõju see teie ettevõttele avaldab.
Edu teile!